|
Media-gebruik Voortgezet Onderwijs 2009-2010
|
Invul-instructie
Klik op het hokje of rondje vóór het antwoord van uw keuze. Bij rondjes kunt u slechts één antwoord geven. Bij hokjes mag u meerdere antwoorden aanklikken. Gebruik cijfers wanneer een getal wordt gevraagd en een punt i.p.v komma voor decimalen. Opentekst-antwoorden mag u naar eigen inzicht vullen. Uw antwoorden bepalen soms welke vragen daarna gesteld worden. Het invullen van deze lijst neemt niet meer dan ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag.
Alvast hartelijk dank voor uw moeite!
|
1.
|
In welk hoofdvak heeft u het afgelopen schooljaar lesgegeven? (Wanneer u in meerdere vakken heeft lesgegeven, graag alléén uw hoofdvak noteren)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoeveel uur per week gaf u gemiddeld les in uw hoofdvak ?
|
Media-gebruik Voortgezet Onderwijs 2009-2010
|
3.
|
Heeft u in het afgelopen schooljaar in nog andere vakken lesgegeven? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dit onderzoek concentreert zich rond programma's van SchoolTV. Het afgelopen schooljaar heeft SchoolTV geen nieuw aanbod voor uw vak aangeboden. Op de volgende pagina kunt u uw wensen en/of behoefte m.b.t. SchoolTV kwijt, sluit daarna af door op de verzend-knop te klikken.
|
|
Hoeveel uur per week gaf u gemiddeld les in vr3 ?
|
Media-gebruik Voortgezet Onderwijs 2009-2010
|
5.
|
Aan welke klas(sen) gaf u het afgelopen schooljaar les? (Meer antwoorden mogelijk)
|
|
VMBO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik audiovisueel materiaal Bij het invullen van dit deel gaat het om het educatief gebruik van film(pje)s, clips, programma's e.d. in het schooljaar 2009-2010.
|
6.
|
Heeft u het afgelopen schooljaar wel eens audiovisueel materiaal (film(pje)s, clips, programma's) in uw onderwijs opgenomen en/of gebruikt (via tv, video, dvd, beamer, digitaal schoolbord, computer, internet)? Het gaat hier zowel om SchoolTV-materiaal als om audiovisueel materiaal van andere aanbieders.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Waarom heeft u géén audiovisueel materiaal opgenomen of gebruikt in uw lessen? (Meer antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik audiovisueel materiaal
|
8
|
Kunt u globaal in procenten aangeven waar het audiovisueel materiaal dat u heeft opgenomen en/of gebruikt vandaan komt? Als u bijvoorbeeld alléén audiovisueel materiaal behorend bij een (los) lespakket heeft gebruikt, vult u bij d) 100 (%) in. Vul per bron een percentage in en zorg dat het totaal uitkomt op 100%.
|
Het totaal bij "g" komt (nog) niet uit op 100% !
|
9
|
|
|
Gebruik Materiaal SchoolTV
|
10.a
|
Heeft u het afgelopen schooljaar wel eens iets van SchoolTV aangeschaft, opgenomen en/of gebruikt in uw onderwijs? Dit kan zijn een SchoolTV-programma (via tv, internet, dvd of video), een website (SchoolTV-beeldbank, Eigenwijzer.nl, Teleblik, ED*IT en/of begeleidend materiaal (docentenhandleidingen/leerlingbladen).
|
|
|
|
|
Waarom maakt u geen gebruik van SchoolTV-materiaal?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.b
|
Waarvan heeft u gebruik gemaakt? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.c Graag uw beoordeling voor de bruikbaarheid in de vorm van een rapportcijfer: (gebruik een punt in plaats van komma voor invoer van decimalen)
|
vervolg gebruik audiovisueel materiaal: Materiaal van SchoolTV
|
10.d
|
Van welke onderdelen heeft u op Eigenwijzer.nl gebruik gemaakt? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
Graag uw beoordeling voor de bruikbaarheid in de vorm van een rapportcijfer:
|
10f
|
Waarom maakt u bij de programma's geen gebruik van Eigenwijzer.nl en/of SchoolTV verwerkingsmateriaal? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.
|
Via welke kanalen maakt u gebruik van SchoolTV-programma's? (Meer antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vervolg gebruik audiovisueel materiaal
|
12a.
|
Met welk apparaat (of apparaten) wordt beeldmateriaal van SchoolTV gebruikt? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12b.
|
Gebruikt u SchoolTV-beeldmateriaal vooral...
|
|
|
|
|
Gebruik en beoordeling aanbod SchoolTV 2008-2009 Hieronder kunt u de titels selecteren uit het aanbod van SchoolTV in het schooljaar 2009-2010 waarvan u in het afgelopen schooljaar iets heeft gebruikt, gekocht, opgenomen of laten opnemen.
OB=Onderbouw - BB=Bovenbouw - H=Havo - V=VWO - VO=VMBO/Havo/VWO
|
13.
|
Indien u geen serie heeft gebruikt, klikt u op 'GEEN' onderaan de lijst
|
|
|
14.
|
Indien u geen andere serie heeft gebruikt, klikt u op 'GEEN' onderaan de lijst
|
|
|
15.
|
Indien u geen andere serie heeft gebruikt, klikt u op 'GEEN' onderaan de lijst
|
|
|
16.
|
Indien u geen andere serie meer heeft gebruikt, klikt u op 'GEEN' onderaan de lijst
|
|
|
Gebruik en beoordeling aanbod SchoolTV 2009-2010 (eerst genoemde serie)
|
17.a
|
Heeft u van de serie 'Q13' ook al één of meer programma's gebruikt?
|
|
|
|
17.e
|
Heeft u, of hebben uw leerlingen, gebruikgemaakt van het begeleidend materiaal (handleiding, werkbladen, lessuggesties e.d.) bij deze serie?
|
|
|
|
Gebruik en beoordeling aanbod SchoolTV 2009-2010 (tweede serie)
|
18.a
|
Heeft u van de serie 'Q14' ook al één of meer programma's gebruikt?
|
|
|
|
18.e
|
Heeft u, of hebben uw leerlingen, gebruikgemaakt van het begeleidend materiaal (handleiding, werkbladen, lessuggesties e.d.) bij deze serie?
|
|
|
|
Gebruik en beoordeling aanbod SchoolTV 2009-2010 (derde serie)
|
19.a
|
Heeft u van de serie 'Q15' ook al één of meer programma's gebruikt?
|
|
|
|
19.e
|
Heeft u, of hebben uw leerlingen gebruikgemaakt van het begeleidend materiaal (handleiding, werkbladen, lessuggesties e.d.) bij deze serie?
|
|
|
|
Gebruik en beoordeling aanbod SchoolTV 2009-2010 (vierde serie)
|
20.a
|
Heeft u van de serie 'Q16' ook al één of meer programma's gebruikt?
|
|
|
|
20.e
|
Heeft u, of hebben uw leerlingen, gebruikgemaakt van het begeleidend materiaal (handleiding, werkbladen, lessuggesties e.d.) bij deze serie?
|
|
|
|
Algemene beoordeling SchoolTV
Graag willen we uw beoordeling en relevantie voor u van een aantal aspecten van SchoolTV. Beoordeel elk van de volgende aspecten met een rapportcijfer en geef tevens de waarde aan die u aan het aspect hecht. (1=zeer slecht, 2=slecht, 3=zeer onvoldoende, 4=onvoldoende, 5=matig/zwak/twijfelachtig, 6=net voldoende, 7=ruim voldoende, 8=goed, 9=zeer goed en 10=uitmuntend)
|
|
...en hoeveel waarde hecht u aan dit aspect?
|
|
|
|
|
|
|
|
...en hoeveel waarde hecht u aan dit aspect?
|
|
|
|
|
|
|
vervolg algemene beoordeling SchoolTV
|
|
...en hoeveel waarde hecht u aan dit aspect?
|
|
|
|
|
|
|
|
...en hoeveel waarde hecht u aan dit aspect?
|
|
|
|
|
|
|
vervolg algemene beoordeling SchoolTV
|
|
...en hoeveel waarde hecht u aan dit aspect?
|
|
|
|
|
|
|
Aan welke onderwerpen en voor welke doelgroep zou SchoolTV in de nabije toekomst naar uw mening meer aandacht moeten besteden? Geef het onderwerp, vakgebied en doelgroep (schooltype, onderbouw/bovenbouw) aan. (Er is telkens meer ruimte dan zichtbaar. Indien u meer typt verschijnt er een schuifbalk aan de rechterzijde waarmee u door uw tekst kunt scrollen.)
|
24.
|
1e onderwerp, vakgebied, schooltype en doelgroep:
|
|
25.
|
2e onderwerp, vakgebied, schooltype en doelgroep:
|
|
26.
|
3e onderwerp, vakgebied, schooltype en doelgroep:
|
|
Behoefte aan SchoolTV-diensten
Hieronder worden enkele mogelijke diensten van SchoolTV genoemd. Wilt u bij iedere dienst aangeven in hoeverre u hier behoefte aan heeft?
|
vervolg behoefte aan SchoolTV-diensten
|
28.
|
Waar heeft u meer behoefte aan?
|
|
|
|
|
29.
|
Maakt u wel eens gebruik van onderstaande digitale hulpmiddelen om zelf uw onderwijs in elkaar te zetten?
|
|
|
|
|
|
|
|
Voorlichting & Communicatie
|
30.
|
Bent u voldoende op de hoogte van het aanbod van SchoolTV?
|
|
|
|
32.
|
Stelt u informatie via e-mail op prijs over bijvoorbeeld nieuw SchoolTV aanbod of uitzendingen binnen uw vakgebied?
|
|
|
|
|
vervolg Voorlichting & Communicatie
|
vervolg Voorlichting & Communicatie
|
|
Graag uw beoordeling in de vorm van een rapportcijfer per communicatiemiddel:
|
|
Heeft u bij de site SchoolTV.nl gevonden wat u zocht?
|
|
|
|
|
|
|
vervolg Voorlichting & Communicatie
|
34.a
|
Hoe zou u geïnformeerd willen worden over het aanbod van SchoolTV? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34.b
|
...en welke bron vindt u het belangrijkst? (slechts 1 antwoord geven)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vervolg Voorlichting & Communicatie
|
34.c
|
Wat voor informatie verwacht u op de site SchoolTV.nl? (Meer antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36.
|
Waar heeft u in uw lessen meestal de beschikking over...
|
Gebruik educatieve websites
|
37.
|
Welke van de onderstaande (educatieve) websites heeft u wel eens bezocht en/of uw leerlingen aangeraden in het kader van uw onderwijs? (Meerdere antwoorden mogelijk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vervolg gebruik educatieve websites
|
38.
|
Welke rapportcijfers (1 t/m10) geeft u voor de bruikbaarheid van:
|
vervolg gebruik educatieve websites
|
41.
|
Graag willen wij een indruk krijgen van de implementatie van ELO's (elektronische leeromgeving) in het voortgezet onderwijs. Maakt u (in het onderwijs) gebruik van een ELO?
|
|
|
|
42.
|
Hoe vaak maakt u gebruik van een ELO?
|
|
|
|
|
|
Een ELO heeft de volgende basisfunctionaliteiten: 1.Een administratief /organisatie-deel waarop gebruikers kunnen inloggen en voor hen relevante zaken kunnen vinden. Ook kunnen leerlingen hier hun eigen werk opslaan (digitaal portfolio) en relevante roosters, agenda, studiewijzers vinden. Tevens kan hieraan een leerlingregistratie- en -volgsysteem gekoppeld worden. 2.Een informatief deel, waarin de inhoud (content) wordt aangeboden, bijv. leerstof, taken, opdrachten, toetsen. 3.Een communicatie- en samenwerkingsdeel, waarin gebruikt gemaakt kan worden van forum, chat, groeps-e-mail, samenwerking aan groepsopdracht.
|
44.
|
Heeft u behoefte aan speciaal aanbod van SchoolTV dat past binnen ELO’s?
|
|
|
|
|
|
|
45.
|
|
|
Nu kort nog wat vragen over u zelf :
|
48.
|
|
|
|
vervolg vragen over u zelf :
|
51.
|
|
|
|
vervolg vragen over u zelf :
|
53.
|
Bent u bereid eventueel mee te werken aan verder onderzoek ter optimalisering van de dienstverlening van SchoolTV?
|
|
|
|
54.
|
|
|
Dit was de laatste vraag. Bedankt voor het invullen van deze vragenlijst. Druk nu op de knop "Verzenden"
|
Online survey en dataverwerking: DataDesk, Rijswijk (Gld)
|
| |